» » Қазақ тілі 2 сынып. ҚМЖ қысқа мерзім жоспары. Атамұра баспасы 2013 жыл Т.Қ. Оспанова, М.В. Маркина, Ж.Т. Қайыңбаев, К.Ә. Ерекешова.

Қазақ тілі 2 сынып. ҚМЖ қысқа мерзім жоспары. Атамұра баспасы 2013 жыл Т.Қ. Оспанова, М.В. Маркина, Ж.Т. Қайыңбаев, К.Ә. Ерекешова.

29 октябрь 2016, Суббота
3 374
0

Пәні Қазақ тілі
Сабақтың атауы Сөз құрамы. Түбір мен қосымша
Сілтеме Қазақ тілі  2 – сынып    Атамұра баспасы   2013 жыл

 

Т.Қ. Оспанова,  М.В. Маркина,  Ж.Т. Қайыңбаев,  К.Ә. Ерекешова.

Жалпы мақсаттар Оқушыларға түбір мен қосымша туралы мәлімет беру, іс-жүзілік тұрғыда сөздердің  түбірі мен қосымшасы болатынын айту
Оқыту нәтижесі Оқушылардың тілін, шығармашылық қабілетін дамыту, сауатты жазу дағдыларын қалыптастыру
Негізгі идеялар ·         Өз бетінше ойлауға, ізденуге ұйрету

 

·         Өзара араласу, қызығушылықтарын арттыру

Тапсырмалар

 

 

·         Кір жаятын жіп

 

·         Сурет бойынша әңгіме

·         Миға шабуыл

·         «Қара-жап-айт-жаз-тексер» стратегиясы

·         «Не өзгерді?» ойыны

Бағалау критерийі

 

 

 Жинаған балықтарын санап, ең көп жинаған оқушыларды бағалау

 

6 – 9  ұпай – «5»

5 – 7  ұпай – «4»

3 – 5   ұпай – «3»

                         Жүргізетін жұмысым

 

 

Уақыт Мұғалімнің іс-әрекеті

 

 

Оқушылардың іс-әрекеті
3        минут

 

 

 

 

І. Ұйымдастыру Мұғаліммен сәлемдесу.

 

Оқушыларды геометриялық пішін  бойынша  4-топта бөлініп, отырғызу.

Оқушылар  бағалау критерийлерін ескере отырып, белсенді қатысады жақсы бағалануға ұмтылады

6 минут ІІ.  Үй тапсырмасы

 

Кір жаятын жіп

1.       Сөз –заттың, сапаның, қимылдың атауы

2.       Мағынасы қарама- қарсы сөздер

3.       Мәндес сөздер

4.       Мағынасы әр түрлі сөздер

5.      Сөйлем, оның түрлері

 Өткен тоқсандағы тақырыптарды әр түрлі тапсырмалар бойынша есуке түсіру.

 

Сөйлем, оның түрлеріне тоқталып, түсініктерін бекіту

Әр түрлі тапсырмалар орындату

5 минут

 

 

ІІІ. Мағынаны тану

 

 Қызығушылықты ояту

Сынып оқушыларына сурет салынған қима қағаз көрсетіліп, сурет бойынша сөйлем құрасытыруды тапсыру

—   Орманда нелер бар?

—   Түлкі, арыстан, аю туралы не айтар едің?

—   Қасқыр – аң. Ол орменда жүреді.

—   Орман сөзіне –шы қосымшасын жалғаңдар. Не өзгерді?

—   Ормен + шы. Сөздің мағынасы өзгерді. Орманшы –адам.

—   Орман сөзіне  дар қосымшасын жалғаңдар

—   Ормандар. Орманның көп екенін білдіреді.

—   Оқушылар, осы қосымшаларды жалғау арқылы сөздегі қандай өзгерісті байқадыңдар?

—   Сөздің мағынасы (тұлғасы) өзгерді

—          Оқушыларды сурет бойынша әңгіме құратып, тіл байлықтарын дамыту.

 

 

—          Жабай аңдар туралы түсініктерін бекіту.

 

—          Түбір мен қосымша туралы мағлұмат қалыптастыру

5 минут

 

 

 

 

ІҮ. «Миға шабуыл»

 

Баяғы өткен заманда              Ортасында бұл бақтың

Бақ болыпты ғажайып           Зәулім ағаш өсіпті

Суретіне сол бақтың               «Түбір» атты бұл ағаш

Кәне,  бірге қарайық!              «Қосымшасын» жалғасаң

                                                  Жемісін көп беріпті

Оқушылардың сабаққа қызығушылықтарын тудыру мақсатында
6 минут Ү. Оқулықпен жұмыс

 

257-жаттығу-жазбаша орындату, сөйлемдерді көшіріп жазады.

—          Оқушылар мына сөздерді салыстырайық: күй-күйші, балық- балықшы, құрылыс-құрылысшы, жылқы-жылқышы

—          Күй – бұл домсбырамен орындалатын музыка, ал күйші күйді домбырамен ойнайтын адам

—          Әр сөзге жалғанған қосымшалар арқылы сөздің мағыналары өзгереді. Сөздің одан әрі бөлінбейтін мағыналы бөлігін түбір дейміз. Мысалы:күріш, көк, өрік, қобыз. Олай болса түбір сөзге мысал келтірейік

 

—          Сөздің түбірге жалғанған бөлігін қосымша дейміз.

4 минут ҮІ. «Қара-жап-айт-жаз-тексер» стратегиясы

 

258- жаттығу- көшіріп жазу

259 – жаттығу –өзбетімен орындау

260 жаттығу – ауызша орындату

Өлеңді оқып, қарамен жазылған сөздердің қосымшалардан сызықшамен бөліп, көшіріп жазу
7 минут

 

 

 ҮІІ. «Не өзгерді» ойыны

 

               Гүл                                  Би

  Алма                            Кеме

   Қой                              Тәртіп

ГҮЛ                    ден

дер

ге

дің

Осы сөздерге оқушылар  қосымша жалғап, сөйлем құрап жазады. Мысалы: гүл не? сұраққа жауап береді. Бұл сөздің түбірі. Осы түбір сөзге ге қосымшасын жалғасақ, неге деген сұраққа жауап береді. Ара гүлге қонды- деп сөйлем құрғанда, ге қосымшасы сөз бен сөзді байланыстырып тұр.  Түбірге жалғанатын қосымшаны көп тапқан оқушы жеңімпаз атанады.
7 минут ҮІІІ. Сабақты бекіту 

 

Топпен жұмыс

І топ- өлеңді оқып тиісті қосымшасын жалғайды.

ІІ топ-  түбір сөзге тиісті өосымшалар жалғайды.

ІІІ топ – сөздерге тиісті қосымшалар жалғау арқылы сөйлем сөйлем құрап жазу

Оқушылардың бүгінгі тақырып бойынша түсініктерін бекіту.

 

Жаңа сабақты бекіту

2 минут

 

 

ІХ. Бағалау критерийі

 

 Жинаған балықтарын санап, ең көп жинаған оқушыларды бағалау

 6 – 9  ұпай – «5»

 

5 – 7  ұпай – «4»

3 – 5  ұпай – «3»

Үйге тапсырма Ереже жаттау

 

261- жаттығу

Пән мұғалімі А. Кабиева

 

 

Комментарии: