Қазақ тілі 2 сынып. ҚМЖ қысқа мерзім жоспары. Атамұра баспасы 2013 жыл Т.Қ. Оспанова, М.В. Маркина, Ж.Т. Қайыңбаев, К.Ә. Ерекешова.
Пәні | Қазақ тілі | |
Сабақтың атауы | Сөз құрамы. Түбір мен қосымша | |
Сілтеме |
Қазақ тілі 2 – сынып Атамұра баспасы 2013 жыл
Т.Қ. Оспанова, М.В. Маркина, Ж.Т. Қайыңбаев, К.Ә. Ерекешова. |
|
Жалпы мақсаттар | Оқушыларға түбір мен қосымша туралы мәлімет беру, іс-жүзілік тұрғыда сөздердің түбірі мен қосымшасы болатынын айту | |
Оқыту нәтижесі | Оқушылардың тілін, шығармашылық қабілетін дамыту, сауатты жазу дағдыларын қалыптастыру | |
Негізгі идеялар |
· Өз бетінше ойлауға, ізденуге ұйрету
· Өзара араласу, қызығушылықтарын арттыру |
|
Тапсырмалар
|
· Кір жаятын жіп
· Сурет бойынша әңгіме · Миға шабуыл · «Қара-жап-айт-жаз-тексер» стратегиясы · «Не өзгерді?» ойыны |
|
Бағалау критерийі
|
Жинаған балықтарын санап, ең көп жинаған оқушыларды бағалау
6 – 9 ұпай – «5» 5 – 7 ұпай – «4» 3 – 5 ұпай – «3» |
|
Жүргізетін жұмысым
|
||
Уақыт |
Мұғалімнің іс-әрекеті
|
Оқушылардың іс-әрекеті |
3 минут
|
І. Ұйымдастыру |
Мұғаліммен сәлемдесу.
Оқушыларды геометриялық пішін бойынша 4-топта бөлініп, отырғызу. Оқушылар бағалау критерийлерін ескере отырып, белсенді қатысады жақсы бағалануға ұмтылады |
6 минут |
ІІ. Үй тапсырмасы
Кір жаятын жіп 1. Сөз –заттың, сапаның, қимылдың атауы 2. Мағынасы қарама- қарсы сөздер 3. Мәндес сөздер 4. Мағынасы әр түрлі сөздер 5. Сөйлем, оның түрлері |
Өткен тоқсандағы тақырыптарды әр түрлі тапсырмалар бойынша есуке түсіру.
Сөйлем, оның түрлеріне тоқталып, түсініктерін бекіту Әр түрлі тапсырмалар орындату |
5 минут
|
ІІІ. Мағынаны тану
Қызығушылықты ояту Сынып оқушыларына сурет салынған қима қағаз көрсетіліп, сурет бойынша сөйлем құрасытыруды тапсыру — Орманда нелер бар? — Түлкі, арыстан, аю туралы не айтар едің? — Қасқыр – аң. Ол орменда жүреді. — Орман сөзіне –шы қосымшасын жалғаңдар. Не өзгерді? — Ормен + шы. Сөздің мағынасы өзгерді. Орманшы –адам. — Орман сөзіне дар қосымшасын жалғаңдар — Ормандар. Орманның көп екенін білдіреді. — Оқушылар, осы қосымшаларды жалғау арқылы сөздегі қандай өзгерісті байқадыңдар? — Сөздің мағынасы (тұлғасы) өзгерді |
— Оқушыларды сурет бойынша әңгіме құратып, тіл байлықтарын дамыту.
— Жабай аңдар туралы түсініктерін бекіту.
— Түбір мен қосымша туралы мағлұмат қалыптастыру |
5 минут
|
ІҮ. «Миға шабуыл»
Баяғы өткен заманда Ортасында бұл бақтың Бақ болыпты ғажайып Зәулім ағаш өсіпті Суретіне сол бақтың «Түбір» атты бұл ағаш Кәне, бірге қарайық! «Қосымшасын» жалғасаң Жемісін көп беріпті |
Оқушылардың сабаққа қызығушылықтарын тудыру мақсатында |
6 минут |
Ү. Оқулықпен жұмыс
257-жаттығу-жазбаша орындату, сөйлемдерді көшіріп жазады. — Оқушылар мына сөздерді салыстырайық: күй-күйші, балық- балықшы, құрылыс-құрылысшы, жылқы-жылқышы — Күй – бұл домсбырамен орындалатын музыка, ал күйші күйді домбырамен ойнайтын адам — |
— Әр сөзге жалғанған қосымшалар арқылы сөздің мағыналары өзгереді. Сөздің одан әрі бөлінбейтін мағыналы бөлігін түбір дейміз. Мысалы:күріш, көк, өрік, қобыз. Олай болса түбір сөзге мысал келтірейік
— Сөздің түбірге жалғанған бөлігін қосымша дейміз. |
4 минут |
ҮІ. «Қара-жап-айт-жаз-тексер» стратегиясы
258- жаттығу- көшіріп жазу 259 – жаттығу –өзбетімен орындау 260 жаттығу – ауызша орындату |
Өлеңді оқып, қарамен жазылған сөздердің қосымшалардан сызықшамен бөліп, көшіріп жазу |
7 минут
|
ҮІІ. «Не өзгерді» ойыны
Гүл Би Алма Кеме Қой Тәртіп ГҮЛ ден дер ге дің |
Осы сөздерге оқушылар қосымша жалғап, сөйлем құрап жазады. Мысалы: гүл не? сұраққа жауап береді. Бұл сөздің түбірі. Осы түбір сөзге ге қосымшасын жалғасақ, неге деген сұраққа жауап береді. Ара гүлге қонды- деп сөйлем құрғанда, ге қосымшасы сөз бен сөзді байланыстырып тұр. Түбірге жалғанатын қосымшаны көп тапқан оқушы жеңімпаз атанады. |
7 минут |
ҮІІІ. Сабақты бекіту
Топпен жұмыс І топ- өлеңді оқып тиісті қосымшасын жалғайды. ІІ топ- түбір сөзге тиісті өосымшалар жалғайды. ІІІ топ – сөздерге тиісті қосымшалар жалғау арқылы сөйлем сөйлем құрап жазу |
Оқушылардың бүгінгі тақырып бойынша түсініктерін бекіту.
Жаңа сабақты бекіту |
2 минут
|
ІХ. Бағалау критерийі
Жинаған балықтарын санап, ең көп жинаған оқушыларды бағалау |
6 – 9 ұпай – «5»
5 – 7 ұпай – «4» 3 – 5 ұпай – «3» |
Үйге тапсырма |
Ереже жаттау
261- жаттығу |
|
Пән мұғалімі | А. Кабиева |